Referenciák

Bobby Abraham

Executive Vice President & Global Head of Finance Shared Services

Bereczki Ildikó  a közös munkánk során kitágította látásmódomat és megismertetett a HR úttörő filozófiáival és a HR hatékony üzleti partnerségével.

2013-ban megbíztak azzal, hogy indiai székhelyű vezetőként a globális pénzügyi ügyviteli szolgáltatások indiai és magyar központjait irányítsam. A magyar központ átvilágításakor több problémával szembesültem. Természetes volt a kultúrát vagy a múltbeli vezetést hibáztatni a felmerült problémákért. Ekkor lépett közbe Ildikó és segített engem a vezetői fejlődésemben. 

Hatására elkezdtem megérteni, mennyire oda kell figyelnem a helyi kultúrára és azt is, hogy milyen hatással voltak a vezetői szándékaim és a cselekedeteim a környezetemre. Ildikó nagyszerű coach-ként és stratégiai HR szemléletével támogatott abban, hogy a masszív szervezetátalakítási folyamatot végig tudjuk vinni a Vodafone-nál. Még ebben az évben a munkavállalói elégedettségi eredmények óriási pozitív változást mutattak a vezetőkbe vetett bizalom és egyszerűsítés terén.

 

Közös munkánk során kitágította látásmódomat és megismertetett a HR úttörő filozófiáival és a HR hatékony üzleti partnerségével.

 

Ez számunkra nagy meglepetés volt, hiszen egy jelentős átstrukturálás, költség átvilágítás és kemény költségvetési döntések közepette értük el ezt a  pozitív változást. Mindezt Ildikó útmutatásainak köszönhetem, melyekkel nem csak engem, hanem a teljes globális vezetőségi csapatomat támogatta team coaching-al, vezetőfejlesztéssel és nagyon hatékony, empatikus kommunikációs stílusával. Amikor visszatekintek erre az útra, el tudtuk érni a kitűzött víziónkat 2018-ra, hogy másodpilótái legyünk az üzleti partnereinknek, köszönhetően az Ildikó által bevezetett kimagasló teljesítményt biztosító, nyertes kultúrának.

Bármikor szívesen dolgoznék Ildikóval, akár HR Igazgatóként vagy több szerepben stratégiai HR tanácsadóként és executive coach-ként a top management-em számára.

Szappanos Gergely

Head of Advanced Finance Services

Volt alkalmam Ildivel igazgatótársként több mint 4 éven keresztül együtt dolgozni egy globális, multikulturális, gyorsan változó multinacionális vállalati környezetben.

Amikor csatlakozott hozzánk, nagyjából 3 fő kihívással néztünk szembe vezetői területen:

  • Nem volt egyértelmű identitása a cégnek
  • A szervezeten belüli egyes üzletágak nagyon eltérő érettségi fokon álltak az életciklusukat tekintve, így meglehetősen nehéz volt (nem csak HR) stratégiákat alkotni, amelyek kölcsönösen hasznosak lehettek volna az összes szereplő számára
  • Már látható jelei voltak a fenti 2 problémának (növekvő elvándorlás, csökkenő dolgozói elégedettség, némely pozíciókban/üzleti területeken alul terhelt dolgozók, míg másoknak alig volt elég a törvényesen megengedett túlórák száma)

Tovább nehezítette a helyzetet, hogy a szervezetünkben működő különböző üzletágak elsődlegesen független döntéshozók voltak a saját, speciális üzleti stratégiájukat illetően, így nekünk, a helyi vezetői team-ben limitált mandátum és közvetlen befolyás jutott a döntéshozásban, amelyek viszont helyileg érintettek bennünket.

Egy ilyen versengő, mátrix környezetben Ildi szerepe az volt, hogy legfőbb motorja legyen a különböző munkacsoportok együttműködését segítő kezdeményezéseknek, közös érték- és viselkedési mintákat alakítson ki, lefektessen olyan rugalmas keretrendszereket, amelyek számtalan manőverezési lehetőséget kínálnak a felhasználóknak/üzletági szereplőknek, hogy képesek legyenek a pillanatnyi, legkülönfélébb igényeknek megfelelni. (Igen, több ilyen kezdeményezés jóval túlmutatott a klasszikus HR feladatokon.)

 

3 éven belül cégünk fő „mutatói” (pl. dolgozói elköteleződés, partner elégedettség, munkaerő piaci megítélés, stb.) jelentős mértékben javultak. Ildi kiemelt kezdeményező, vezetői és integráló szerepe ebben megkérdőjelezhetetlen.

 

A teljesség igénye nélkül hadd idézzek néhány példát az említett témakörökben:

  • Csapat kooperáció– meghatározni a Network Science Surveys keretein belüli különböző funkciók közötti együttműködési igényeket, majd megteremteni a lehetőségeket/irányítást a különböző üzletágak közötti összehangolódás/napi interakciók fejlesztése érdekében.
  • Közös érték-/viselkedésminták létrehozása– közös elismerés, tehetség gondozás keretrendszer alkalmazása, vezetői tréningek/közösségek kialakítása, diverzifikált dolgozói közösségek promotálása, stb.
  • Rugalmas keretrendszerek kidolgozása– egy díjnyertes mentoring, valamint egy kiterjesztett home-office és távmunka keretrendszer felállítása

A fentiek következtében, 3 éven belül cégünk fő „mutatói” (pl. dolgozói elköteleződés, partner elégedettség, munkaerő piaci megítélés, stb.) jelentős mértékben javultak, több díjat is nyertünk az említett mentoring rendszertől kezdve a diverzitást promotáló/támogató rendszeren keresztül, a Hackett legjobb magyar shared service munkaadója elismerésig.

Nem csak Ildinek köszönhetőek ezek az eredmények, de Ildi kiemelt kezdeményező, vezetői és integráló szerepe ebben megkérdőjelezhetetlen.

Markó Gergely

Head of Service Management

Ildivel hosszú ideig dolgoztam együtt különböző multinacionális vállalatoknál, nehéz röviden összefoglalni azt a sok mindent, ami miatt mindig szívesen gondolok vissza ezekre az évekre. A cég felső vezetésében mindannyian büszkék voltunk arra a folyamatos emberközpontúságra, amit elsősorban Ildinek köszönhettünk. Minden döntésünkbe és programunkba pont akkor és pont úgy hozta be a HR területet és ezen keresztül a munkavállalók érdekeit, ahogyan szükség volt rá.

Számtalan új és innovatív módszerrel színesítette a közös munkát – új aspektusokból mutatva be sok mindent. Példaként a vállalati szociális háló felmérését, az elvándorlás okainak mélyebb elemzését és a toborzás célközönségének finomhangolását hozom fel.

 

Számtalan új és innovatív módszerrel színesítette a közös munkát, új aspektusokból mutatva be sok mindent. Bátran ajánlom azoknak, akik innovatív módon szeretnének javítani vállalatuk employer brandjén, külső és belső megítélésén.

 

Csapatomnak sokat segített ötletekkel és személyes bevonódással a vállalati Service Champion Programban, annak elindításában és folyamatos nyomonkövetésében. Belső felmérések (dolgozói elkötelezettség mérések) és külső elismerések sora (AON, Colibri Award, Mentor Oscar) is jelzi, hogy mennyit köszönhet neki a cégünk. Bátran ajánlom azoknak, akik innovatív módon szeretnének javítani vállalatuk employer brandjén, külső és belső megítélésén.

Kemenes Milán

Reward Specialist

Volt szerencsém Ildikóval több, mint 3 évig együtt dolgozni és elmondhatom, hogy korábban talán soha nem tapasztaltam az övéhez fogható kivételes elegyét a stratégiai látásmódnak, emberközpontúságnak, intelligenciának, és a kiemelkedő hatásnak, amelyet ezek alatt az évek alatt a szervezetre gyakorolt.

 

Korábban talán soha nem tapasztaltam az övéhez fogható kivételes elegyét a stratégiai látásmódnak, emberközpontúságnak, intelligenciának, és a kiemelkedő hatásnak.

 

Ha kicsit pontosabban kellene megfogalmaznom, az alábbiakat emelném mindenképpen ki:

  • Képes bármely kihívást jelentő szituáció elemeit gyorsan megérteni és kontextusba helyezni, felismerni a fő összefüggést. Emellett képes megtalálni az adoptálás módjait és nem csak a közvetlen környezetében jelent jelzőfényt, hanem azon túl is.
  • Nagyon finom érzékkel ismeri fel, mely dolgok számítanak valóban hosszú távon (a szervezet életében) és képes ezeket szintén nagy érzékenységgel fókuszpontokká átformálni a szervezet minden szintjén
  • Számtalan újítással képes előjönni a kitűzött célok elérése és a siker érdekében
  • Konzisztens a problémák megközelítésében és az alapelvek mentén való működés melletti elköteleződésében (ugyanakkor különös figyelmet fordít arra, hogy ezen alapelvek az érintett felek kölcsönös megelégedésén alapuljanak)
  • Mindig számításba veszi az emberi viselkedést, még üzleti környezetben is, és szüntelenül igyekszik olyan légkört teremteni, amelyben az emberek felnőttként viselkedhetnek, és szabadon magukhoz ragadhatják a kezdeményezést. Mindig kér, nem utasít.

Valójában vele dolgozni számomra nagy öröm volt, és az együtt töltött évek során rengeteget tanultam.

Groszman Erika

HR Manager

Vannak emberek, akiknek jó érzés a közelében lenni, mert tudod, hogy tanulhatsz tőlük, felnézel rájuk emberileg és szakmailag egyaránt és Ildikóra pontosan illik ez a leírás. Volt szerencsém a csapatában dolgozni jó pár évig, tanulni tőle, általa fejlődni. Tanácsaival és kérdéseivel sok megoldhatatlannak tűnő krízist oldottam meg és közben még jól is éreztem magam.

 

Vannak emberek, akiknek jó érzés a közelében lenni, mert tudod, hogy tanulhatsz tőlük, felnézel rájuk emberileg és szakmailag egyaránt és Ildikóra pontosan illik ez a leírás.

 

Hálás vagyok neki mindezért. Köszönöm!

Csombordi-Tóth Krisztina

HR Manager

Ildikótól rengeteg segítséget kaptam vezetői elakadásaim során. Különösen amiatt tudott hathatós támogatást nyújtani, mert saját szakmai/vezetői tapasztalatai révén könnyen átlátta a körülményeimet és segített rávilágítani új szempontokra a lehetőségek mérlegelésénél.

 

Ildikó megoldás-orientált, gyakorlatias coach, innovatív gondolkodása engem is nagyon inspirált arra, hogy napról-napra fejlődjek, új dolgokat kipróbáljak.

Újvárosiné Rózsahegyi Viktória

Operations Manager

Ildikóval egy vezetői interjúsorozat kapcsán kerültem először munkakapcsolatba. Feladatom az volt, hogy a vállalat dolgozói felmérésén a 85% feletti manager indexet elért menedzserekkel és közvetlen beosztottjaikkal interjút készítsek, majd az interjúkon kapott információk alapján állítsuk össze a “jó vezető” profilját. A feladat nagy kihívást jelentett, többször elakadtam. Ildikó volt a projekt szponzora, ezért hozzá fordultam segítségért. Legnagyobb megdöbbenésemre nem “segített”, hanem kérdezett. Számomra teljesen új volt, hogy a megszokott vezetői iránymutatás helyett Ildikó leült mellém, belekérdezett a projekt részleteibe, majd a véleményemet tudakolta. Én legjobb tudásom szerint igyekeztem mindenre válaszolni, és egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy “megvilágosodtam”. Nagyon örültem, hogy rájöttem a megoldásra, és nagy elánnal vetettem bele magam a megvalósításba. Nagyon motivált voltam, és büszke voltam magamra, hogy ehhez is értek. Később jöttem rá, hogy igazából Ildikó vezetett el a kérdéseivel a megoldásig – annak ellenére, hogy nem mondta meg, mit kell tennem.

 

Úgy tud figyelni, ahogy nem sokan. Már az is inspiráló és segítő, ahogy meghallgatja az embert. Mindig az volt az érzésem, hogy a legjobbat hozza ki belőlem.

 

Ez a technika ismeretlen volt számomra, ám nagyon hasznosnak találtam. A későbbiekben is szívesen fordultam Ildikóhoz a legkülönfélébb témákkal, mert úgy tud figyelni, ahogy nem sokan. Már az is inspiráló és segítő, ahogy meghallgatja az embert. Mindig az volt az érzésem, hogy a legjobbat hozza ki belőlem. Sokkal később tudtam meg, hogy ez a coaching lényege. Ennek tudatában viszont bátran állítom: Ildikó kiváló coach, jó szívvel ajánlom bármilyen probléma esetén.

Juhász Réka

Communications Lead

A kreativitás, az elfogadás és a vállalkozó szellem olyan adottságok, amik nem tanulhatók. Ezek tesznek egy szakembert igazi vezetővé, hiteles coach-csá.

 

A kreativitás, az elfogadás és a vállalkozó szellem olyan adottságok, amik nem tanulhatók.